Agentie de branding – implicare in startul unei marci
O agentie de branding trebuie sa se ocupe de toate fatetele brandingului.
Chiar daca un client nu cere toate serviciile pe care o agentie de branding le poate oferi totusi suntem obligati sa ii schitam minime reguli de conduita. Exhaustiv vorbind legea drepturilor de autor ne permite sa retragem unui client dreptul de a folosi o marca in cazul in care nu o foloseste corespunzator. Nu am cunostinta de astfel de actiuni in Romania sau in lume dar pentru a nu se ajunge niciodata aici trebuie sa ii dam clientului minime indicatii de utilizare a marcii cu perspective de brand.
La fel ca si in scoala nu este suficient sa punem studentilor in mana carti pentru a deveni doctori docenti – trebuie sa le dam minime indicatii si sa verificam cum si-au insusit cunostintele. Cel putin cateva saptamani dupa inmanarea unui manual de identitate, cu capitole mai vaste sau numai cu indicatii, ar fi bine sa stam cu ochii pe actiunile de comunicare si utilizare a marcii. Ideal ar fi ca procesul de implementare a unei identitati sa fie atent urmarit de agentia de branding sau de o persoana interna bine educata de agentie.
Nu suntem intotdeauna beneficiarii unor vectori ideali de colaborare si din acest motiv e bine sa ne implicam pana vedem marca avansand de la mersul de-a busilea la mersul, chiar temator, in doua picioare.
Recent am finalizat procesul de rebranding pentru unul din cei mai importanti jucatori de pe piata purificatoarelor si a solutiilor de imbunatatire a calitatii apei. Laguna Aqua a primit din partea Bizmart un set de indicatii valoroase care vor reprezenta jaloane ferme in directia valorificarii numelui companiei. Laguna Aqua a decis sa acceseze un pachet de branding care include si consultanta pentru o perioada de timp determinata. In curand va vom prezenta in ansamblu procesul de rebranding Laguna Aqua.
Beneficiile oferite de un start bun sunt nepretuite pentru o marca. Agentia de branding are aici un cuvant de spus si o responsabilitate realmente paterna.
O agentie de branding poate sa croiasca drumul unei firme daca firma respectiva are un management deschis si ascultator.
Agentia de branding este un concept nou pentru clienti. Criza financiara a curatat putin piata de companii care au crezut ca succesul se datoreaza stiintei lor in ale businessului. Acum se vede ca au rezistat doar companiile cu un brand stabil.
O agentie de branding trebuie sa combine ingrediente variate pentru a putea reusi sa aiba un aluat cu perspective de coacere sanatoase. Brandingul si rebrandingul sunt foarte apropiate dar fundamental diferite.
Extraordinara reusita rebrandingului Laguna. Cunosc compania iar diferenta de imagine e fenomenala.
Agentiile de branding din Bucuresti impun bugete peste posibilitatile unei firme mici. Cum poti cu buget mic sa accesezi un brand de calitate inca de la inceput? As vrea sa nu apelez la un student ci la o companie specializata.
Ramona ai dreptate! Am cautat si eu o agentie de branding din Bucuresti si am dat de bugete si costuri peste posibilitatile mele. Am continuat sa caut si pot sa spun ca am gasit in Bizmart un partener alaturi de care am facut pasi foarte importanti spre o identitate de brand cu care sunt mandra. Abia astept sa vad toate materialele gata si manualul de identitate. Cine vrea sa faca un brand de nota 10 la un cost decent am o recomandare: Bizmart! Bizmart am si pentru tine o recomandare: Bucuresti – ca avem nevoie de voi pe toate palierele de comunicare. 🙂
Multumim Zina! Partea frumoasa a colaborarilor din Bucuresti sunt clientii care au cunostinte de marketing si stiu sa isi lase agentia sa isi faca treaba.